وبلاگ طراحی و برنامه نویسی

پروژه - برنامه نویسی - گرافیک - انیمیشن - شبکه - پایگاه داده - مدار منطقی - کنکور

وبلاگ طراحی و برنامه نویسی

پروژه - برنامه نویسی - گرافیک - انیمیشن - شبکه - پایگاه داده - مدار منطقی - کنکور

پرسش و پاسخ

کاربران عزیز می توانند در این قسمت پرسش های خود را مطرح کنند


فایل ها:

•» کلیپ ضمیمه پاسخ کاربر "naderi"

•» دانلود فایل DLL جهت تبدیل عبارات فارسی در جستجوگر گوگل

•» کلیپ آموزش استفاده از فایل DLL جهت تبدیل عبارات فارسی در جستجوگر گوگل

نظرات 40 + ارسال نظر
سحرجهانگیری شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ب.ظ http://jahangirienglish.blogfa.com

ممنون از مطالب خوبتان
بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم

سحرجهانگیری شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:28 ب.ظ http://jahangirienglish.blogfa.com

ممنون از مطالب عالی شما
بسیار متاثر شدم

محمد شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:10 ب.ظ http://googl63.blogsky.com

سلام آقا فرید من بنر ندارم در صورت امکان یک بنر برای من هم درست کنید با تبادل بنر موافقم به من خبر بده یک بنر با کلمات جادوگر 2013
دانلود بازی و نرم افزارهای روز دنیا

رضا شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام شما را در وبلاگ های زیز لینک کردم .در مورد قرار دادن بنر به جز سایت های کسب درآمد ، خیریه ، بنری در وبلاگم قرار ندادم
http://football2010.blogsky.com/
http://miyoonbor.blogsky.com/

فاتمه یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:53 ق.ظ http://kurdistanakam20.mihanblog.com

سلام زور سپاس....

هستی پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:48 ب.ظ

تبلیغاتت تو کلوب دیوونه مون کرد
کم تبلیغ کن :)
ولی در کل وبلاگ پر محتوا و خوبی داری :))))))))))))))))))))
موفق باشی دادشی ;)

هستی پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:50 ب.ظ

تبلیغاتت تو کلوب دیوونمون کرد :(
کم تبلیغ کن اه
ولی در کل وبلاگ پر محتوا و خوبی داری
موفق باشی داداشی :))))))))))))))))))

صحرا جمعه 28 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:03 ب.ظ

سلام آقای کرمی.
اشکالاتم رو فرستادم برا ایمیلتون بی زحمت یه نگا بندازید.
وبلاگ خوبی دارید

sara سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:35 ب.ظ http://sarasadeghi021.blogfa.com

سلام آقای کرمی.
اشکالاتم رو فرستادم برا ایمیلتون بی زحمت یه نگا بندازید.
وبلاگ خوبی دارید

naderi چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ق.ظ

سلام آقای کرمی
من میخام برنامه ای بنویسم که به طور خودکار یک فایلی رو بگیره که توهرسطر اون فایل یک کلمه یا عبارت نوشته بعد با Webbrowserکه گذاشتم تو برنامه و آدرس urlش هم سایت گوگل گذاشتم
با اجرای برنامه بره هر کلمه فایل رو سرچ کنه و نتایج رو نشون بده...
در واقع من چطور میتونم مقدار تکست باکسی که تو سایت گوگل هست را به طور خودکار عوض کنم؟ اسم این شی در webbrowserرا چطور میتونم پیدا کنم؟
پیشاپیش از راهنمایی تون تشکر میکنم.

سلام دوست من
ابتدا باید بگم دستورات بیس ما برای این کار عبارتند از :

string kw;
kw = "http://www.google.com/search?q=" + textBox2.Text;
webBrowser1.Url = new Uri(kw);

حالا طبق سوالی که پرسیدید قصد دارید مثلا کلمات Google , Yahoo , Microsoft رو به صورت اتوماتیک به جستجوگر یاهو بفرستید
برای اینکار باید در نظر داشته باشید که نتایج حاصل از لینک های بالا (3 لینک) رو باید در کجا ذخیره کنید که بدلیل اینکه این موضوع رو مطرح نکردید و شاید هدف از ساخت برنامه تون چیزی باشه دور از ذهن من از شرح دادن نحوه ذخیره سازی این قسمت صرف نظر میکنم .
اما بخش مهم سوالتون که پرسیدید چگونه باید به صورت اتوماتیک متن تکست باکس سایت گوگل رو تغییر بدم ؟ برای این سوال من 3 راه رو به شما پیشنهاد میکنم .
1- استفاده از Thread
2- استفاده از Timer
3- استفاده از متدهای کنترل Web Browser و به دست آوردن وضعیت فعلی این کنترل که چنانچه لینک جاری لود شده باشد لینک بعدی را استخراج کند و به تکست باکس گوگل بفرستد (این روش بهینه ترین روش است)

تا این قسمت رو داشته باشید اگر جوابی که دادم مطابق با سوالتون بوده اعلام کنید تا 3 روش فوق رو به صورت کامل توضیح بدم ، همچنین اگر هدف از ساخت این برنامه رو با جزئیات دقیق شرح بدید بهتر می تونم راهنماییتون کنم .

naderi چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام
در واقع هدف من اینه که یه برنامه بنویسم تا یه فایل با تعداد زیادی لغت یا عبارت را بگیره(بیشتر از 1000) اونوقت به ازای هرکدوم در گوگل سرچ کنه و تعداد نتایج گوگل را برای هرکدوم برگردونه یعنی قسمتی که گوگل نوشته
results 20,100,000 about
را برگردونه.
روشهای مختلفی تست کردم
مثلا استفاده از httpwebrequest, webclient‌اما مقداری که هر کدوم برمیگردونن با مقداری که گوگل برمیگردونه یکسان نیست.
برای همین تصمیم به استفاده از webbrowser گرفتم.
با سرچی که کردم به یکسری دستوراتی رسیدم که به طور اتوماتیک مقداری رو تو قسمت جستجوی گوگل قرار بده و سرچ کنه.
اما این دستورات گاهی خطا میدن...
ممنون میشم شما هم دستوراتتون را توضیح بدید.
تشکر میکنم از جواب های خوب و به موقع تون...

خب حالا بیشتر مشخص شد چیکار میخوای بکنی اما هنوز هم ندونستم این برنامه ات میخواد چه کاربردی داشته باشه ؟
اما برای سوالت باید بگم که کاری که میخوای انجام بدی خارج از قاعده و دستورات داخل برنامه نویسی است و به طور حتما این قسمت کاری شما که قصد دارید مقدار نتایج یافت شده توسط سایت گوگل را برگردانید باید از توابع API گوگل استفاده کنید .
حالا باید بدونم که شما با توابع API کار کردید یا نه ؟

naderi شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:43 ب.ظ

باسلام
ببخشید چند روزی نت نداشتم نتونستم بیام.
با GoogleSearchApi کارکردم اما اون فقط سرچ میکنه و نتایج رو برمیگردونه و نمی تونم باهاش تعداد نتایج را پیدا کنم.
در ضمن فکر میکنم API محدودیت تعداد هم داره یعنی بیشتر از 100 کلمه را اگر سرچ کنیم جواب نمیده و خطا میده...

سلام
اگه براتون امکان داره لطفا هدف از برنامه ای که دارید روش کار میکنید رو برام شرح بدین ، دقیقا توضیح بدین که برنامتون قراره چه کاربردی داشته باشه و اهدافش رو کامل شرح بدین . موفق باشید

naderi چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:00 ب.ظ

سلام
من با ایمیل هدف برنامه مو توضیح دادم
اما ظاهرا هنوز میل تون چک نکردید
شما میدونید چطور وقتی از webbrowser‌استفاده میکنیم میشه ipوصل شدن به اینترنت را بعد از تعدادی سرچ عوض کنیم؟
باتشکر

سلام
ایمیلم رو چک کردم
برای پاسخ شما یه کلیپ براتون آماده کردم که توی همین تاپیک می تونید دانلود کنید ، کلیپ رو مشاهده کنید و در صورت نیاز اعلام کنید تا کدها و دستورات برنامه رو براتون تشریح کنم .
موفق باشید

naderi جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:56 ق.ظ

باسلام و عرض تشکر
واقعا خیلی برام جالبه
اولین وبلاگیه که می بینم اینقدر سریع پاسخ دقیق و کامل می ده
واقعا ممنونم از وقتی که برای پاسخگویی به سوالات میذارید
کلیپی که زحمت کشیدید و آماده کردین را دیدم
همانطوری که در ابتدای کلیپ نشون دادید و به سایت گوگل رفتید و تعداد نتایج را نشان دادید من تو برنامه ام دنبال همون عدد هستم
و نیاز به جستجو در کل وب دارم نه یه سایت خاصی.

برنامه ای که خودم نوشتم را براتون فرستادم
ممنون میشم نگاه بهش بندازین
من دنبال همچین کاری هستم
اما سوالم الان اینه که:
من تو برنامه ام از شی webbrowser‌استفاده کردم تا صفحه گوگل را لود کنه و بعد به کد htmlش دسترسی پیدا میکنم و قسمتی که تعداد نتایج نوشته را ورمیدارم.
میخام بدونم ایا میشه بدون اینکه سایت گوگل را لود کنم هم به کد htmlش دسترسی پیدا کنم؟
یعنی به جای اینکه از یه وب بروزر استفاده کنم از یه چیز دیگه استفاده کنم
اما کدhtmlی که برمیگردونه دقیقا عین کدی باشه که وقتی از وب بروزر استفاده کنم بر میگردونه.
درواقع هدف من از این سوال بالابردن سرعت برنامه است.

سلام
برنامه تون رو بصورت کامل برام بفرستید تا مشکلاتش رو درست کنم .
در جواب سوالاتون که پرسیدید بجای WebBrowser می تونید از WebClient استفاده کنید که خود WebBrowser از ترکیب همین WebClient و چند شئ دیگه متدهای خودش رو به ارث میبره .

naderi جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 ق.ظ

سوال دومم اینه که اگر شما تو برنامه من یه کلمه ای مثل "امام خمینی" را در تکست باکس بنویسید میبینید که وقتی webbrowser لود میشه به جای "ی" علامت سوال میذاره
من این مشکل رو حتی با تغییر در انکدینگ تکست باکس حل نشد. شما راه حلی دارین؟

سوال بسیار خوبی کردید
در اینجا باید متذکر بشم که در مواقع تبادل اطلاعات بین اپلیکیشن و وب متاسفانه نه تنها از حروف الفبای فارسی پشتیبانی نمیشه بلکه کشوری مثل چین و کشورهای عربی هم با این مشکل مواجه هستند اما 2 سال پیش بنده یه الگوریتم بسیار خوب برای حل این مشکل پیدا کرده بودم که به دلیل فشار کاری و درسی قادر به پیاده سازی این الگوریتم نشدم - بدون شک حدود 20 روز دیگه این الگوریتم رو براتون پیاده سازی می کنم ( چون فعلا بشدت کار دارم ) .
الگوریتم بسیار خوبیه و مشکل فوق رو به طور کامل بر طرف میکنه .

naderi جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:03 ق.ظ

و با عرض معذرت سوال سوم اینکه:
من میخام برنامه ام به جای سرچ یک کلمه، ورودی یه لیست طولانی از کلمات را بگیره و بعد هرکدوم را سرچ کنه.
اگر این لیست من طولانی باشه مثلا 1000کلمه گوگل خطا میده ،درسته؟
چون یه خزشگر منو میشناسه!
راه حل این مشکل چیه؟
باید ip مو عوض کنم؟
چطوری؟

برای حل این مشکل باید از Thread استفاده کنید که میتونه بطور کامل مشکل فوق رو حل کنه .

naderi جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ق.ظ

واقعا عذرخواهی و تشکر میکنم....
سوالام زیاد شد!!!

خواهش می کنم - وظیفه است
همینکه شما کارتون درست بشه یه دنیا ارزش داره .

naderi جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:18 ق.ظ

متاسفانه ایمیلم مشکل پیدا کرده و از امروز تاحالا به جی میل چیزی ارسال نمیکنه و دلیور نمیشه.
اگر آدرس ایمیل دارید بفرمایید تا به اون بفرستم.
واگرم بخام کدهامو بگم:
من از
myuri = New Uri("http://www.google.com/search?site=&source=hp&q=" + TextBox1.Text)

WebBrowser1.Navigate(myuri)

برای لود شدن صفحه گوگل استفاده کردم
و بعد

Dim html As String = WebBrowser1.DocumentText.ToString()
و بعد تو متغییر html
دنبال اون قسمت عدد گشتم.

مختصر و مفید برنامه ای که نوشتم اینه...
اگر ایمیلم درست شد،براتون میفرستم و اگر شما آدرس دیگه ای بفرمایید به اون ارسال می کنم
باتشکر

متاسفانه بنده فقط ایمیل زیر رو دارم و ایمیل دیگه ای ندارم :
FaridKarami71@Gmail.Com
سعی کنید برنامه تون رو برام بفرستید تا بتونم بیشتر راهنماییتون کنم .

naderi جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:02 ب.ظ

باسلام
بالاخره تونستم با جی میل برنامه مو بفرستم براتون
من ازwebclientهم تو برنامه ای که فرستادم هم استفاده کردم اما جوابی که برمیگیردونه با جواب گوگل فرق داره..

اما در مورد اون الگوریتم که مشکل فارسی را حلمیکنه میشه الگوریتمش رو بگید
چون کارم لنگه اونه و وقت زیادی ندارم...
ممنون میشم الگوریتمش را بفرمایید

و درمورد threadهم اگر میشه توضیح بدید
باسپاس فراوان

سلام
ایمیلم رو چک کردم اما ایمیلی از طرف شما دریافت نکردم
با وجود اینکه سرم خیلی شلوغه اما فایل DLL تبدیل عبارات فارسی در جستجوگر گوگل رو براتون درست کردم و می تونید دانلود کنید ،
DLL خوبیه و مشکل شما رو به طور کامل حل میکنه .

naderi شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ق.ظ

باسلام مجدد
تکشر میکنم از کمک هاتون
فایل dll شما با چه زبونیه؟
من برنامه ام با vb.netنوشتم و بهش add نمیشه؟!!!

سلام
این فایل DLL رو من طوری نوشتم که در همه زبان ها قابل استفاده می باشد .

naderi شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:39 ب.ظ

برنامه ام به دستتون رسید؟
درvb.net مه اضافه نمی شد اما در زبان شارپ اضافه شده اما تابع آن چیه؟
convert?

بله خوشبختانه برنامه به دستم رسید
برنامه تون رو مشاهده میکنم
به زودی آموزش تصویری استفاده از فایل DLL رو هم به هر دو زبان "سی شارپ" و "وی بی" رو براتون آپلود می کنم .

arAsh یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 ب.ظ http://nemone-ilam.blogsky.com

سلام . ممنون . لطفا شما ابتدا ما رو با اسم " کنکوری ها سریع بیان تو "
لینک کنید و سپس به ما اطلاع دهید تا شما را با چه اسمی لینک کنیم . باتشکر

نازنین فرهادی یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:06 ب.ظ

سلام استاد
وبلاگتون واقعا خیلی پر محتواست
تابستونه و بی کارم
خیلی علاقه دارم که طراحی گرافیک رو یاد بگیرم
میدونم سرتون شلوغه اما اگه وقت کردید منابع و آموزش هایی رو در مورد کارهای گرافیکی رو برام تو وبلاگ قرار بدین
با تشکر فراوان

سلام خانم فرهادی
خیلی ممنون
فعلا سرم شلوغه اما حدود دو هفته دیگه منابع و آموزش های خوبی رو براتون قرار میدم .

naderi دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام
برنامه ام را دیدین؟ تونستید مشکلش را رفع کنید؟
من منتظر پاسخ تان هستم
باتشکر

سلام
قبل از هر چیز خیلی عذر میخوام که دیر جواب دادم
امیدوارم شاد و سلامت باشید .
کلیپ آموزش استفاده از فایل DLL جهت تبدیل عبارات فارسی در جستجوگر گوگل رو براتون آماده و آپلود کردم و هم اکنون می تونید اون رو دانلود کنید .
برنامه تون رو دیدم اما حدود 10 روز دیگه سرم خلوت میشه و میتونم روش کار کنم و یه چیز خوب براتون میسازم .

naderi سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:35 ب.ظ

باسلام
واقعا متشکرم
حل شد مشکل...
راستش فکرشم نمیکردم بتونید جواب سوالم را بدید اما الان که میبینم جواب میده برنامه ام ...
خیلی متشکرم
امیدوارم خداوند نیز در لحظه ای که کسی به یادتون نیست و نیاز به فریاد رس دارید، خدا دستتون را بگیره و کمکتون کنه
امیدوارم همیشه موفق باشید و حس یاری و کمک به دیگران که در وجودتون هست همیشه زنده بمونه...
خیلی دل میخاد بدونم از چه الگوریتمی رفتید؟
چون با جایگزینی حروف (مثلا جای "ی" شیفت+"ی" بذاریم) تو نتیجه گوگل تاثیر داره اما با برنامه شما، گوگل همون نتایج را برمیگردونه ...
واقعا جالبه

سلام
خوشحالم که مشکلتون حل شد
میشنود صدایی به کوچکی صدای تو را ، “خدایی” که به بزرگی جهان هستی است …
من هم به نوبه خود آرزوی موفقیت و کامیابی روز افزون رو برای شما از خداوند بزرگ خواستارم .
همیشه شاد و سلامت باشید
لحظه لحظه زندگیتون سرشار از یاد خدا
در پناه حق

مرتضی سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:57 ق.ظ

آهنگ های ملایم روی سایت http://night-skin.com/دانلود کنم چه جوری میشه این کارو کرد.

naderi سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:00 ق.ظ

باسلام
خوبین؟
درسته جواب سوالم را گرفتم اما همیشه با وبلاگتون سر میزنم و نظرات و مطالب جدیدی که بذارید را میخونم
موفق باشید و مستدام

امید پنج‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:31 ب.ظ http://strayniloo.blogfa.com

سلام خسته نباشید من یه مشکل دارم من یه بنر ساختم با برنامه aleo flash intro banner گذاشتم تو وبلاگ حالا وقتی روش کلیک میکنم یه پنجره جدید که بازه میشه جای مرورگر آدرس رو.دوبار مینویسه و دگه نمیره تو سایت چکار کنم لطفا کمکم کنید آدرس وبلاگم strayniloo.niloo.blogfa.comخودتون برین متوجه میشین مرسی با تشکر لطفا به ایمیلم جوابشو بدین یا در قسمت نظرات بگین

سلام امید عزیز
امیدوارم هر جا که هستی شاد و خوش و سلامت و سر زنده باشی
وبلاگ شما رو مشاهده کردم اما بنری که طراحی کردید رویداد کلیک نداره (تصویری با محتوای گل و شمع با زمینه مشکی بود)
سوال و درخواستتون رو واضح تر بیان کنید ، من در خدمتم و آماده پاسخگویی.
موفق باشید
در پناه حق

naderi جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ب.ظ

باسلام
هر از چندی به وبلاگتون سر میزنم
نادری هستم، قبلا از راهنمایی تون در برنامه ام استفاده کردم
پیروز و سربلند باشید

زانیار فنی معلم شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:25 ب.ظ

سلام سایت زیبایی داری عید مبارک

برنامه نویس چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:31 ب.ظ

باسلام
یه سوال داشتم؛ چطور میشه برنامه ای تو سی شارپ نوشت که از طریق اینترنت دو کامپیوتر باهم ارتباط برقرار کنند؟
من تونستم با سوکت پروگرمینگ بین دو سیستم که تو یک شبکه هستند تبادل داده انجام بدم اما وقتی دو سیستم از هم دورند چطور باید نوشت؟
یعنی با Ip Internet میخام بنویسم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.

yeki یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 10:57 ق.ظ

کلاس های اموزشی فوق العاده مزخرفی دارین روم نمیشه تو روت بکم احمق حیف شهریمون

hamon! یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:05 ق.ظ

واااااااااااااااااااااااقعا کلاسای اشغالی داری اه اه

سلطان یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 05:35 ق.ظ

کی تورو استاد کرده اخه احمق اندازه خر هم نمیفهمی سطح کلاسات واقعا زیر صفر هست خاک بر سرت گوسفند

خودت میدونی عوضی جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:06 ق.ظ

الاغ زبون نفهم

آتنا خانی پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 03:29 ب.ظ

واقعا براتون متسفم که اندازهی یک مورچه هم درس نخوندید میایید به یه مهندس فوق پیشزفته حرف میزنید

آتنا خواهر زاده ی فرید کرمی جمعه 8 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 08:50 ب.ظ

واقعا که براتون متصفم که بلد نیستید با این مهندس خیلی محترم اینجوری حرف میزنید اگه راست میگید برید حد اقل یه درسی بخوانید و یه سایتی درست کنید بعد آنقدر زر مفت بزنید تازه اگه کلی هم درس بخوانید به فرید کرمی نمی رسید پس به پدر و مادرتان بگید یه 10 هزار تومن بهتون بدن برید یه پفک چیزی بخرید و خودتون رو با اون سرگرم کنید بزار کمتر از این ضایع بشید عزیزان ب خواطر خودتون میگم شما اصلا که لیاقت سایت آقای فرید کرمی رو ندارید بیایید حرف بزنید پس برید پفک بخورید

اسفندیاری یکشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 12:32 ب.ظ

سلام استاد . ما خیلی مخلصیم . آقا دم شما گرم . عزیزی عزیزی

پسر استاد کرمی سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 03:53 ب.ظ http://fk8.com

منم که پسرشم شاکیم ازش وای به حال شما بدبختا

همکار سابق سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 03:57 ب.ظ

ااا فرید تو مگه قصاب نبودی کی مهندس شدی از وقتی تو رفتی همه گوسفندا با درد میمیرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد