X
تبلیغات
رایتل

وبلاگ طراحی و برنامه نویسی

دنیای اینترنت

7 آدرس ایمیل به درد بخور :



۱. Pdf@koolwire.com

اگر به این ایمیل یک بزنید و به آن یک فایل مثل یک عکس یا یک پرونده آفیس را الصاق کنید این ایمیل به شما یک نسخه PDF آن را میل می کند. به همین راحتی!

۲. photos@flickr.co

فلیکر برای شما یک آدرس در اینجا تهیه کرده است که اگر از طریق آن عکسی را ( از طریق الصاق کردن ) بفرستید آن وقت عکس شما در فلیکر آپلود می شود. موضوع نامه تیتر و بدنه نامه توضیحات عکس را تشکبل خواهند داد.

۳. prod@writely.com

این آدرس ایمیل برای گوگل داک است و شما می توانید مطالب خود را از طریق این سامانه برای گوگل داک بفرستید. این قسمت هم برای شما تهیه شده است.

۴. wsmith@wordsmith.org

شما می توانید از طریق این آدرس ایمیل متن خودتان را ترجمه کنید. یعنی کلمه شما از نظر معنی برای شما باز می شود. ساده ترین راه برای فهمیدن ترجمه انگلیسی به انگلیسی یک لغت. فقط یادتان باشد در عنوان بنویسید define myword و در متن نامه هم که عبارتتون رو بنویسید.

۵. go@blogger.com

اگر از داشبودتون گزینه ارسال بوسیله ایمیل را علامت بزنید می توانید از طریق این آدرس ایمیل به بلاگرتون مطلب بفرستید. مخصوصا الان که در دسترس نیست!

۶. pdf2txt@adobe.com

یک هدیه بسیار زیبا. PDF تان را به ایمیل سنجاق کنید و آن را برای سایت آدوبی بفرستید. نسخه متنی فایل شما آماده است. این هم یک راه حل آلترناتیو برای زمانی که یک PDF خوان دم دست نیست!

۷. www@web2mail.com

و این هم یک ایمیل واقعا به دردبخور! سایت اجرا نمی شود؟ آدرس بدهید. یک کپی تحویل بگیرید. امتحان کنید .






نکات مهم در مورد سرچ گوگل :


آیا پس از چند سال کار با اینترنت و بودن در فضای وب فکر می کنید در ابتدایی ترین موضوع، یعنی سرچ گوگل حرفه ای هستید؟ توصیه می کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد.

تا جایی که “گوگل کردن” به فعل تبدیل شده و معادل سرچ کردن در اینترنت به حساب می آید.

اما به راستی چقدر با ریزه کاری های سرچ کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با سرچ به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید سرچ خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.

در ابتدا لازم است بگوییم که جستجوی گوگل بر مبنای کلمات کلیدی است که وارد می کنید. هر چه این کلمات دقیق تر باشند، موتور گوگل شما را زودتر به محتوای مورد نظرتان می رساند.

وقتی عبارت information and communications technology را در تایپ می کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که این سه عبارت در آن وجود داشته باشد. در این حالت ترتیب برای گوگل اهمیتی ندارد.

چیزی که در بین عموم جا افتاده این است که استفاده از کلمات زیاد برای سرچ بد است. این باور درست نیست. چون استفاده از کلمات محدود هم گستره سرچ شما را بسیار بزرگ می کند. برای جستجو استفاده از سه تا پنج واژه مناسب است.

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد

● عملگر “”

همانگونه که قبلاً نیز گفته شد، برای جستجوی عبارتی خاص بصورت کامل (نه بصورت کلمات جدا از هم) بایستی آن عبارت را در داخل کوتیشن (” “) قرار داد.

اگر می خواهید این عبارت را دقیقا به همین ترتیب جستجو کنید کافی ست آن را در کوتیشن قرار دهید.

“information and communications technology”

دقت کنید در گوگل عباراتی که میان کوتیشن قرار می گیرند نباید بیشتر از ده کلمه باشد. گوگل بیشتر از ده کلمه را نمی پذیرد.

● عملگر «یا»

گوگل از یای منطقی پشتیبانی میکند. بدین معنا که اگر دنبال کلمه ای خاص «یا» بجای آن کلمه ای دیگر می گردید، می توانید در بین این دو کلمه از «یا» استفاده کنید. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید «تعطیلات در شیراز یا اصفهان» آنگاه گوگل دنبال سایتهایی می گردد که در خصوص تعطیلات در شیراز یا در اصفهان باشند.

حالا فرض کنید می خواهید به دنبال صفحاتی بگردید که یا دارای عبارات information باشند یا communication و یا technology. در این حالت از عملگر OR استفاده می کنیم. عملگرهای منطقی در گوگل دقیقا بر همان مبنای ریاضی کار می کنند.

Information OR communications OR technology

همچنین می توانید به جای عبارت OR از علامت مخصوص آن | (پایپ نامیده می شود) استفاده کنید.

▪ از آوردن حروف اضافه خودداری کنید

گوگل بطور پیش فرض فقط سایتهائی را لیست می نماید که تمام کلمات مورد جستجو در آنها باشند. و نیازی نیست که شما بین کلمات جستجو از کلمة پیوند دهندة “و” استفاده نمائید. به خاطر داشته باشید که وارد نمودن چنین کلماتی و کلماتی نظیر در، به، و… بر نتیجه جستجو تاثیر خواهد گذشت. بطور مثال برای جستجو در مورد تعطیلات در شمال بجای تایپ نمودن “گذراندن تعطیلات در شمال” بهتر است تنها بنویسید: “تعطیلات شمال”.

خودف گوگل هم برای بالا بردن کیفیت جستجوها بطور اتوماتیک کلمات معمولی و کاراکترهائی همچون “کجا” و “چطور” را از کلمات مورد جستجو حذف می نماید. چون این گونه کلمات باعث کندی عمل جستجو می شوند و تاثیری هم در بهبود جستجو ندارند و حتی کیفیت نتایج جستجو را کاهش هم می دهند.

● عملگر +

همانگونه که قبلاً گفتیم گوگل از یک سری کلمات معمولی بصورت خودکار چشم پوشی می کند، ولی در صورتی که شما ضروری می دانید که اینگونه کلمات حتماً مورد جستجو قرار گیرند، می توانید با قرار دادن یک علامت “+” در جلوی آنها مطمئن شوید که در نتایج جستجو حتماً وجود خواهند داشت. (دقت کنید که قبل از کاراکتر “+” یک فاصله (space) وجود داشته باشد ولی کلمه بعدی بدون فاصله، فوراً پس از آن بیاید).

راه دیگر مقید نمودن گوگل برای جستجوی کلمه ای خاص این است که کلمه مورد نظر را در کوتیشن (” “) قرار دهید. برای مثال اگر بخواهیم دنبال داستان جنگ ستارگان ۱ (Star Wars Episode I) را مورد جستجو قرار دهیم، گوگل کلمة I را مورد جستجو قرار نمی دهد مگر آنکه آنرا بصورت Star Wars Episode +I و یا “Star Wars Episode I” بنویسیم.

در جستجوهای گوگل، عبارتی مانند to، a، the و مانند اینها دور ریخته می شود و به حساب نمی آید. اگر می خواهید این عبارت ها حتما در سرچ لحاظ شوند کافیست از علامت + استفاده کنید.

● عملگر

علامت (منفی) نیز کاربرد جالبی دارد و بسیار کارآمد است. فرض کنید به دنبال محتوایی هستید که دارای عبارت information and communications technology باشد ولی از شرکت apple در آن حرفی زده نشده باشد. برای این کار کافی است مانند نمونه زیر سرچ کنید.

“information and communications technology” – “apple”

با این کار، گوگل تمام محتواهایی که عبارت information and communications technology را دارد پیدا می کند و آنهایی که کلمه apple در آنها ذکر شده را فیلتر می کند و سپس نتایج را به شما نشان می دهد.

● عملگر *

ترفند دیگری که نیاز دارید، * است. فرض کنید دنبال محتوایی هستید که دقیقا نمی دانید برای سرچ کردن آن باید از چه واژه ای استفاده کنید. کافی است به جای واژه ای که نمی دانید از علامت * استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.

microsoft * windows

اگر بخواهید به دنبال عنوان های یک سایت مشخص بگردید چه می کنید؟ با تایپ کردن عبارت INTITLE در مقابل اسم سایت، عناوین برایتان به نمایش در خواهد آمد. البته این در شرایطی ایت که برای صفحات آن وبسایت اینتایتل تعریف شده باشد.

فرض کنید می خواهید دوربین دیجیتالی بخرید و محدوده قیمت برای تان اهمیت دارد. چه طور سرچ می کنید؟ برای این منظور کافیست از “…” استفاده کنید. برای مثال:

Camera digital $۸۰۰…۱۰۰۰

● عملگر SITE

اگر به دنبال موضوعی در سایت خاصی هستید، می توانید از عبارت site: در قسمت سرچ بهره ببرید. با این کار گوگل تنها صفحاتی را به عنوان نتیجه نشان تان می دهد که مربوط به سایت ذکر شده باشند.

همچنین اگر محقق هستید و به سرچ دقیق احتیاج دارید، می توانید از صفحه جستجوی پیشرفته گوگل تحت عنوان Advanced Search و به آدرس http://www.google.com/advanced_search مراجعه کنید.

قبل از سرچ کردن کمی روی معنای عبارت فکر کنید و بهترین کلید واژه ها برای جستجو را بیابید و استفاده کنید.

● کلمات اصلی تر را بنویسید

همانگونه که گفته شد برای بهتر نتیجه گرفتن از جستجو لازم است که کلمات اصلی را در نوار جستجو وارد کنید. برای اینکار هر قدر که می توانید، موضوع جستجو را ریزتر و معین تر نمائید. برای مثال بجای آنکه در نوار جستجو تایپ کنید “نقاش” بهتر است که نام نقاش مورد نظرتان را تایپ کنید، مثلاً بنویسید “پیکاسو”. یا اینکه بجای “اتومبیل” بهتر است بنویسید “پژو” و یا…

همچنین دقت نمائید تا کلماتی را بکار برید که احتمال وجود توضیحات درباره آنها بیشتر باشد. مثلاً به جای نوشتن “گذراندن یک شب خوب در تهران” بهتر است تایپ کنید “هتلهای تهران”.






هفت نکته جالب در مورد فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی :



درباره شبکه اجتماعی فیس بوک و همتایانش که مدتی است با ورود به دنیای مجازی زندگی بسیاری از مردم در سراسر دنیا را با نسبت های گوناگون تحت تاثیر قرار داده، سخن های فراروان رفته است.


به گزارش بانکی دات آی آر، اینکه فیس بوک چه سودها و چه زیان هایی دارد، موضوعی است که بارها از جنبه های گوناگون به آن پرداخته شده است. اما ما در این گزارش می خواهیم 7 نکته درباره فیس بوک به شما بگوییم که تقریبا مطمئنیم از آنها اطلاعی ندارید.


فرید کرمی خواندن این گزارش را به شما خواننده گرامی توصیه می کند :



1. میانگین تعداد دوستان برای هر کاربر ، 130 نفر


اگر جزو کسانی هستید که نگران محبوبیت خود در میان کاربران این شبکه اجتماعی هستنید، در جریان باشید که متوسط تعداد دوستان هر کاربر در فیسبوک، 130 نفر است، هر چند عملا هر نفر با 5 تا 7 نفر از دوستانش تعامل بیشتری دارد

یکی دیگر از نکات جالب در این باره این است که خانم ها معمولا بیشتر از آقایان تمایل به داشتن دوستان بیشتر دارند.




2. فیس بوک عامل یک پنجم طلاق ها


شاید باورش برایتان سخت باشد، اما این موضوع واقعیت دارد که شبکه اجتماعی فیس بوک عامل یک پنجم طلاق هاست. این امر را نتایج پژوهشی در آمریکا نشان می دهد.




3. آل پاچینو، نخستین چهره فیس بوکی


کاربران قدیمی فیس بوک حتما چهره آل پاچینو را به خاطر دارند که در ابتدای ورودشان به این شبکه اجتماعی به آنها خوشامد می گفت. البته این چهره مدت هاست که دیگر در فیس بوک ظاهر نمی شود و طبیعی است که بسیاری از کاربران چهره او را ندیده باشند و با آن خاطره نداشته باشند.




4. بیش از 35 میلیون نفر به فیس بوک معتاد هستند


اختلال اعتیاد به فیس بوک (FAD) اصطلاحی است که روانشناسان آمریکایی برای کسانی به کار می برند که بدون فیس بوک زندگی برایشان معنا ندارد و به معنای واقعی کلمه معتاد به این شبکه اجتماعی هستند.

نداشتن خلاقیت، حواس پرتی، دوستی های سطحی و گوشه گیری از جمله علائم معتادان به فیس بوک هستند.




5.  نمرات فیس بوکی ها پایین تر از افراد غیر فیس بوکی


تازه ترین تحقیقات یک دانشجوی دکتری در دانشگاه اوهایو حکایت از این دارد که وضع درسی دانش آموزانی که جزو 800 میلیون نفر کاربر فیس بوکی هستند، نسبت به دوستان غیر فیس بوکی شان پایین تر است.

نکته جالبتر اینکه 79% از کسانی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفتند، هر گونه ارتباط فیس بوکی بودنشان با وضع درس و مشق را کاملا رد کردند.




6. ساندویچ همبرگر پاداش حذف دوستان فیس بوکی


یک شرکت تولید برگر در ژانویه 2009 اعلام کرد که هر کس 10 نفر از دوستان خود در فیس بوک را حذف کند، از طرف این شرکت یک ساندویچ برگر رایگان جایزه می گیرد.

جالب است بدانید که بسیاری از مردم با شنیدن این خبر با کمال میل 10 نفر از دوستانشان را حذف کردند، چون به باور آنها دوستی ارزشمند تر است، اما برگر رایگان از آن هم ارزشمندتر است!




7. چک کردن فیس بوک در هنگام رانندگی


تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که 40 درصد کاربران فیس بوک هنگام رانندگی تمایل به چک کردن صفحه اختصاصی خود در این شبکه اجتماعی را دارند.

همچنین 64% از این افراد ترجیح می دهند زمانی که سر کار هستند، وارد فیس بوک خود شوند.

نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)